Matplanering

Idag ska det göras matlådor för veckan. Minsann. 🙂 Jag har letat upp lite olika recept jag ska göra. Fläskfilépanna, kyckling i nån slags sås och vanlig köttgryta. Och så ska jag baka en kladdkaka till ikväll (låg-kolhydrat variant). Receptet hittar ni här. Har aldrig testat den så det blir lite spännande. 🙂

Har precis skrivit en inköpslista och ska väl knata iväg till affären snart. Men först ska jag träna, så jag får det avklarat. 180 benböj, 120 utfall, 3 min plankan, 3 min situps, 3 min rygglyft, 3 min rumplyft (heter det så? :P) och 45 min cykling. Heppsi!

3 thoughts on “Matplanering

  1. Bara en liten rättelse, även om jag får framstå som en besserwisser; men den är ju inte HELT fri från kolhydrater. 200 gram mörk choklad innehåller en del kolhydrater. Men den innehåller många färre än en vanlig kladdkaka!

    • Jag vet. 😉 Helt fritt från kolhydrater är typ omöjligt att få. Jag äter grönsaker, även rotfrukter, och andra saker med kolhydrater i. Men det är väldigt lite och en form jag jag tycker känns okej. Jag äter bara (ska bara äta) choklad-grejer på lördagar även om det är väldigt mörk choklad.

      • Så ska jag också försöka göra igen, för mig funkar det väldigt bra att ha en dag i veckan för det är lättare att välja att inte ta en bulle på jobbet även om det bjuds.

Kommentera

